Четвер, 23.03.2017, 07:19
КЗ "Інноваційно-методичний центр" Криворізької міської ради
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Наші досягнення
Пошук на сайті
Закупівлі
Це цікаво
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Телефони довіри

Всеукраїнська дитяча лінія “Телефон Довіри”
8 800 500 21 80

Національна “Гаряча лінія” з питань насильства та захисту прав дітей
8 800 500 33 50

Національна “Гаряча лінія” по запобіганню торгівлі людьми
8 800 500 22 50

Корисні посилання














Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Зворотній зв'язок

Головна » Статті » Робота з кадрами » Робота з кадровим резервом

«Інноваційна пошуково-експериментальна та науково-дослідницька діяльність суб’єктів навчально-виховного процесу в освітньому просторі ЗНЗ»

У сучасному світі всеохоплюючий вплив розвитку інформаційно-комунікаційних технологій визначає пріоритетним вектор розвитку суспільства у контексті володіння інформаційним простором. На сьогодні хто володіє інформацією той володіє світом. Г. Бехманн зазначає, що «У певному сенсі весь світ стає комунікабельним. На місці феноменології буття виникає феноменологія комунікації».

Технічний прогрес соціуму протягом ХХ сторіччя спричинив вибухову реакцію  наукового пошуку, який ми зараз можемо спостерігати у ХХІ. Тим більш значущим є включення дітей до пошуково-експериментальної діяльності вже починаючи з моменту виокремлення окремих предметів у шкільному курсі. Саме питанням організації і підвищення ефективності науково-дослідної діяльності в навчальному закладі був присвячений науково-практичний семінар «Інноваційна пошуково-експериментальна та науково-дослідницька діяльність суб’єктів навчально-виховного процесу в освітньому просторі ЗНЗ», що відбувся 19.10.2016 на базі Криворізького природничо-наукового ліцею.

Незвичний формат заходу пропонував учасникам спочатку ознайомитися з досвідом роботи вчителів. У контексті семінару працювала І секція «Науково-освітній простір Криворізького природничо-наукового ліцею». Доповідачами виступали вчителі КПНЛ, які ділилися власним досвідом в організації пошукової діяльності: Лясов І.Г. вчитель фізики; Батрак О.П., вчитель історії; Задорожній В.М., вчитель фізики; Мурза Л.В., вчитель інформатики; Католіченко О.М., вчитель біології.

Паралельно працювала ІІ секція «Інноваційні підходи формування дослідницьких компетентностей учнів». Досвіди гурткової роботи, тьюторства (доцільна допомога учневі в процесі наукових досліджень), науково-пошукової діяльності в межах культурологічних експедицій представлені керівниками профільних гуртків «Юний науковець» КПНЗ «МАНУМ» ДОР» Глубенок С.В., вчителем фізики, Желтухою Т.В., вчителем математики Криворізького Жовтневого ліцею, Кулішовю А.А., вчителем екології КЗШ №126, а також Голобородько В.А., вчителем фізики КГТЛ №129, і Дьяченко М.П., керівником гуртка КПНЗ «ЦДЮТ «Гармонія», яскраво висвітлили широку палітру форм і методів роботи з обдарованою учнівською молоддю, здібної до науково-пошукової та науково-дослідницької діяльності.

У пленарній частині відбулося відкрите спілкування учасників семінару. Всі педагоги мали змогу задати питання, що визріли за час участі в заході й отримати вичерпну інформацію про власні винаходи й думки

ТЕЗИ

міського науково-практичного семінару

Батрак О.П.

Формування методичних навичок написання науково-дослідницьких робіт учнів з етнології.

В ліцеї, де здійснюється навчання учнів за фізико-математичним та медичним профілем завжди є учні, які проявляють інтерес до гуманітарних предметів – зокрема історії. Вивчення історії пов’язане з такими науками як: археологія, етнологія, релігієзнавство. Пошук і написання дослідницьких робіт по цим галузям наук передбачає знань методології дослідження та формування відповідних навичок. У своєму виступі ліцеїстка 11 класу показала не тільки знання фактичного матеріалу, але і продемонструвала вміння структурувати матеріал дослідження, будувати логічні причинно-наслідкові зв’язки , узагальнювати думки та робити висновки.

Задорожній В.М.

Intel-Техно Україна» - конкурс науково-технічної творчості школярів.

Конкурс «Інтел-Техно Україна» проходить в 2 етапи. Заочний – учні реєструються онлайн та відправляють для журі тези своїх проектів. Журі за тезами відбирає учасників очного етапу. Очний – учасники, що отримують запрошення, захищають свої проекти на базі НТУУ «КПІ» перед науковцями з усієї України та змагаються за путівку в фінал конкурсу Intel ISEF, який проходить в США. Слід зауважити, що конкурс не передбачає написання контрольних робіт з базового компоненту.

Фінальна частина конкурсу «Інтел-техно Україна» проводиться в м.Києві на базі НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського» протягом чотирьох днів. Крім самої конкурсної частини, організатори влаштовують різноманітні зустрічі та екскурсії. Так, наприклад, у 2016 році учасники конкурсу мали змогу бути присутніми на зустрічі з академіками НАН України, відвідати наукові музеї Києва, а учасники секції інженерія спостерігали за процесами плавлення та розливанням сталі на базі лабораторії Металургійного факультету НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського».

Дослідницька діяльність учнів потребує постійного пошуку наукової інформації, спілкування з науковцями та однолітками сприяє зростанню юних науковців та додає їм впевненості у подальшій роботі над науковими проектами.

Мурза Л.В.

ТОДОС – інформаційний мережевий ресурс юного дослідника.

Ефективність дослідницької діяльності ліцеїстів, усі заходи якої стратегічно спрямовані на розвиток особистості кожного учня, розкриттю його обдарованості, безпосередньо залежить від якості його інформаційного забезпечення. Першочергово сюди треба віднести визначення відповідних ресурсів, їхньої контекстної зв’язності, механізмів семантичної класифікації самого контенту, підтримки процедур пошуку інформації, інструментів категоризації контенту тощо. На сьогоднішній день глобальна Мережа Інтернет – це найважливіше джерело інформації для всіх областей знань, однак пошук спеціалізованої навчальної, методичної та науково-технічної інформації виявляється іноді малоефективним.

Система ТОДОС є повнофункціональним програмним комплексом, що володіє більшими можливостями зі збору інформації та забезпечення усіх учасників навчально-дослідницьких процесів цілісною інформаційною картиною, поповнювану як зовнішніми джерелами, так і внутрішньою інформацією установи

ТОДОС – інноваційний комплекс програмно-інформаційних та методичних засобів управління знаннями з використанням підходів онтологічного управління корпоративними інформаційними ресурсами, де людина розглядається як джерело народження нових знань для передачі їх у формі власного знання через інструментарій ТОДОС, який є єдиною інтегрованою точкою доступу - «єдиним вікном» - до інформації і додатків системи для забезпечення інтерактивної взаємодії з користувачами.

Католіченко О.М.

Впровадження ІСНМ в науково-дослідницьку діяльність ліцеїстів.

В умовах модернізації системи освіти важливого значення набуває проблема формування ментальності молодих людей з орієнтацією на національні та загальнолюдські цінності, що пов’язано зі зміною акцентів у змісті освіти. Це потребує від вчителя здатності сприяти інтелектуальному розвитку учнів, орієнтувати їх на пошукову, інтелектуально-продуктивну діяльність, спрямовану на творчий розвиток та відповідальне ставлення до результатів своєї праці.

         Нові інформаційні технології в сфері освіти виступають одним із ведучих факторів формування особистості і відповідають вимогам сучасного суспільства. А саме – вміння грамотно користуватися джерелами інформації, оцінювати її достовірність, вміння правильно організувати інформаційний процес.

Для переходу учнів від навчально-пошукової до творчої та дослідницької діяльності в ліцеї створено наукове товариство, яке має свою структуру та секції, що визначаються за профільними предметами та входять до складу Малої академії наук України. Під час роботи з науковими керівниками учні ознайомлюються з методами наукових досліджень, спільно з науковцями обирають тему дослідження та методику проведення експерименту. Дослідницька діяльність ліцеїстів вимагає розширення діапазону знань, набуття нових умінь, тому разом із новими знаннями з базових дисциплін учні опановують та використовують комп’ютерні технології. З обладнанням для проведення досліджень допомагає Національний центр «Мала академія наук України».

Так, з 2013 року наші ліцеїсти здійснювали апробацію приладу для вимірювання фотосинтезу «ФЛОРАТЕСТ» та розробили методику його застосування під час здійснення хемо- та фіторемедіаційних заходів відновлення техногенних ґрунтів. Таким чином, проводячи дослідження з екології наші ліцеїсти впроваджують нові методики екомоніторингу, відтворення техногенних субстратів (хемо- і фіторемедіація), апробують нові прибори (флоратест) та накопичують масу матеріалу який є корисним з наукової точки зору. Тому наші ліцеїсти підключились до накопичення освітніх і наукових матеріалів в новому освітньому інформаційному просторі.

Ліцеїсти працюють над радіаційним моніторингом Саксаганського району при підтримці співробітників із Інституту телекомунікацій і глобального інформаційного простору НАН України, який розробляє положення і прототип інформаційної системи для формування і зберігання навчальних матеріалів (ІСНМ). Це не перший наш успішний  досвід роботи з інститутом, тому нас запроси до співпраці, та  надали ключі для можливості працювати за даною програмою.

ОСНОВНА МЕТА СТВОРЕННЯ ІСНМ:

  • забезпечення умов для накопичення, первинної обробки електронних освітніх ресурсів, що забезпечують змістовне наповнення навчальних програм університету;
  • включення до структури навчального процесу змісту навчання і формування методичних систем навчання університету, надання доступу до них викладачам і студентам, науковцям і авторам електронних освітніх ресурсів (ЕОР).

Створення ІСНМ і організація її технологічного та науково-педагогічного супроводу покликані забезпечити її стійке функціонування.

ІСНМ забезпечує розміщення, зберігання електронних освітніх ресурсів, доступ до них з використанням механізмів і засобів категоризації розподілених тематичних інформаційних ресурсів, які враховують сучасні технологічні рішення управління знаннями в мережевих середовищах, включаючи Інтернет. ІСНМ надає всім користувачам вільний (в технічному і правовому відношенні) доступ до навчальних матеріалів, представленим у її середовищі.

На даному етапі виконання роботи нами здійснюються заміри радіаційного фону в Саксаганському районі (масштабом 5 км2). Паралельно ліцеїсти набувають вмінь працювати за програмою ГРАФ ЕДІТОР  – формування онтологічних моделей.

Після того, як матеріал буде зібрано, наша задача відтворити отримані данні на карті району, та побудувати онтологічну модель, приклад якої можемо бачити на вже готових моделях (відео: приклад онтологічної моделі карти мінералів, паспорта озера).

Чаговець Б.М.

Сучасна система науково-методичної роботи – шлях до професійного самовдосконалення вчителя.

У сучасній системі професійної освіти вчителів особливе місце належить методичній роботі. Характерною особливістю методичної роботи є тісний зв'язок із щоденною педагогічною діяльністю і проблемами, які ставить профільна освіта,активізація педагога на розвиток творчого потенціалу вчителя.

Для розв’язання сучасних завдань модернізації та оновлення навчально-виховного процесу перед навчальним закладом, його керівництвом та педагогами виникає важлива проблема вибору власного варіанту методичної роботи, що вимагає інноваційної педагогічної діяльності, нових підходів, творчого пошуку.

Особливість сучасної системи методичної роботи в навчальному закладі визначається не тільки його статусом, профільністю, побудовою навчально-виховного процесу, але й індивідуальністю визначення напрямку зростання кваліфікації, методичного та інноваційного розвитку педагога на основі евристичних принципів організації методичної роботи, орієнтованих на розвиток творчого потенціалу вчителя та його професійну самореалізацію.

Якість шкільної освіти пов’язана із рівнем кваліфікації вчителя, тому підвищення його професіоналізму вимагає інноваційних змін у методичній роботі.

Провідними ідеями інноваційної побудови методичної роботи є:

  • модернізація змісту освіти;
  • система інноваційних підходів у побудові методичної роботи;
  • безперервність педагогічної освіти вчителів та внутрішньо шкільне підвищення кваліфікації;
  • дослідницька діяльність учителів.

Зміст методичної підготовки вчителів спрямований на вирішення завдань:

- підвищення якості професійного рівня і педагогічної майстерності вчителів;

- ініціація педагогічної творчості, освоєння сучасних освітніх технологій;

- підвищення ефективності педагогічного процесу і забезпечення якості освіти;

- формування інноваційної особистості вчителя;

- прискорення процесу переходу від репродуктивної до творчої діяльності;

- залучення вчителів до науково-дослідницької роботи;

- зменшення педагогічних втрат;

- мотивація педагогів до самоосвіти та самовдосконалення.

Головним напрямком науково-методичної роботи навчального закладу стає реалізація системи інноваційно-пошукових підходів у методичній роботі вчителів.

Специфіка науково-методичної роботи вимагає брати до уваги такі чинники: принципи побудови навчально-виховного процесу в навчальному закладі, потребу вирощування, виховання й розвитку вчителя, профільність навчання, специфіку контингенту учнів і вчителів. Зважаючи на багаторічний досвід методичної роботи, варто  додати такі закономірності:

– дієвість методичної роботи навчального закладу у формуванні професійного зростання вчителя;

– креативність побудови навчально-виховного процесу й методичної траєкторії вчителя;

– створення креативного освітнього простору в навчальному закладі та позитивного емоційного поля в педагогічному колективі;

– індивідуальний підхід до формування, становлення й розвитку професіоналізму вчителя;

– проектно-перспективну спрямованість інноваційної діяльності вчителя щодо цілеспрямованої організації процесу навчання учнів.

Зміст науково-методичної роботи повинен бути націлений на розкриття теоретичних основ профільного освітнього середовища та позитивного емоційного поля педагогічної взаємодії; теоретичних основ профільного навчання й інноваційної діяльності; методики і технології продуктивного навчання; педагогічних умов, що забезпечують успішний розвиток творчого потенціалу вчителя.

Сукупність системних знань, їх засвоєння в ході методичної роботи створюють основу професійної компетентності вчителя та формування когнітивного й операційного компонентів його готовності до успішного навчання учнів.

Для продуктивної методичної роботи треба створити сприятливі організаційно-педагогічні умови, які забезпечували б позитивну динаміку зростання професіоналізму вчителя:

– опора на внутрішньошкільну форму розвитку професіоналізму вчителя, що сприяє безперервності процесу розвитку професійної компетентності;

-готовність методичної служби та адміністрації навчального закладу підтримати вчителів у професійному розвитку;

-поєднання евристичного і технологічного підходів до створення власної педагогічної системи;

-системності інноваційної діяльності вчителя.

Тому головним інтегративним результатом здійснення функцій науково-методичної роботи є вдосконалення професійно-особистісних якостей учителя.

Прагнення вчителя до ефективного професійного  зростання та  інновацій пошук способів побудови сучасної педагогічної системи, потреба проводити педагогічні дослідження перетворюють методичну роботу в науково-методичну, а прогресивною формою методичної роботи стає експериментальний педагогічний майданчик.

Педагогічний експеримент у науково- методичній роботі дає можливість учителю набути не тільки досвіду дослідницької діяльності, але й прокласти шлях до інновацій, реалізувати професійний потенціал, розвивати творчі здібності та визначати індивідуальну траєкторію професійного зростання. Система науково-методичної роботи в навчальному закладі спрямована на інноваційну діяльність, результатом якої є самоорганізація безперервної освіти та розвиток креативності вчителя, а результатом професійного самовдосконалення.

План семінару 

Категорія: Робота з кадровим резервом | Додав: germangesha (19.10.2016)
Переглядів: 198 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Самоосвіта

Крок до олімпу

Інтелектуали Криворіжжя

Бренд міста
Рейтинг ЗНЗ міста

Завантажити
Анонс
Tематичні заходи в рамках Тижня безпеки дорожнього руху


Mіський інноваційний майстер-клас з елементами тренінгу «Використання сервісів Google для активізації навчальної діяльності старшокласників»


Cемінар для вчителів історії, керівників РМО вчителів історії та правознавства


Опитування для вихователів ДНЗ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
© 2011-2017  Офіційний сайт комунального закладу "Інноваційно-методичний центр"
Всі права на матеріали, які розміщені на сайті kzimc.at.ua, охороняються у відповідності із законодавством України.
При використанні матеріалів сайту, пряме активне гіперпосилання на КЗ "Інноваційно-методичний центр" обов'язкове.
Кривий Ріг 2017