Розбудова української державності, проведення реформ, побудова громадянського суспільства неможливі без розвитку духовності. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки реформування системи виховання у сучасному освітньому просторі пов’язує з ідеєю повернення до головного принципу педагогіки – пріоритету цінностей духовно-морального виховання.
З 2012 року 42 заклади освіти Дніпропетровської області розпочали регіональний експеримент «Створення системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей» (науковий керівник Рогова Олена Георгіївна, кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри філософії освіти КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»). Експериментальне дослідження з даної теми здійснюють і криворізькі навчальні заклади: КСШ №71, КГТЛ №129, КЗШ №41.
У процесі експерименту на базі КГТЛ №129 здійснюється реалізація ідей та ініціатив учнів, учителів та батьків у різних сферах діяльності, розвиток духу волонтерства, почуття братерства і взаємодопомоги серед ліцеїстів. В експериментальному навчальному закладі КСШ №71 створено та запроваджено модель розвитку ціннісно-смислової сфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей, запроваджено авторські програми проведення факультативів практичного психолога Кандаурової І.В. «Світ мого я» для учнів 5, 6 класів та вчителя художньої культури Гродікової О.В. – «Моральні цінності в художній культурі» для учнів 10, 11 класів, діє педагогічна лабораторія «Взаємодія батьків та школи на шляху виховання духовного світу дитини».
16.03.2016 експериментальна школа №41 зустрічала колег із обласних шкіл. На обласному науково-практичному семінарі «Формування системи морально-духовних цінностей особистості через моделювання сучасного простору загальноосвітнього навчального закладу» педагогічний колектив школи представив свою систему роботи з питань морально-духовного виховання підростаючого покоління. У роботі семінару взяли участь методисти КЗ «Інноваційно-методичний центр», координатори регіонального експерименту із освітніх установ області. Загальна кількість учасників – 43 особи. Учасники семінару на виставці «Зернини духовного розвитку» ознайомились з матеріалами досвіду педагогічного, учнівського колективів КЗШ №41 з питань морально-духовного розвитку учасників навчально-виховного процесу.
Семінар відкрила методист КЗ «Інноваційно-методичний центр» Кольчіба Г.М., яка презентувала систему роботи загальноосвітніх закладів міста щодо формування моральних цінностей у школярів. З вітальним словом до присутніх звернувся директор КГ №41 Рогаль А.М.
У пленарній частині семінару виступили:
- Рогова О.Г., кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри філософії освіти КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», з питання «Аксіомодернізація освіти: від моделювання до актуалізації»;
- Лавренко Л.І., методист КЗ «Інноваційно-методичний центр» – «Етапи духовно-морального розвитку особистості»;
- Горбашова Т.Ю., заступник директора з НВР КЗШ №41 – «Особливості виконання програми експерименту в навчальному закладі»;
- Яременко О.Б., учитель початкових класів КЗШ №41 – «Роль класного керівника у формуванні морально-духовних цінностей школяра».
Цікаві методи роботи з учнями духовно-морального спрямування були продемонстровані учасникам під час проведення:
- уроків: математики (2 клас, учитель Смук А.Б.), «Основи християнської етики» (4 клас, учитель Яременко О.Б.), української літератури (5 клас, учитель Дзятко С.В.), літератури (11 клас, учитель Нудьга І.Є.);
- позаурочних занять: години спілкування (1 клас, учитель Холод І.В.), екскурсії до шкільного музею (Студенікіна В.С., керівник музейного гуртка «Джура»), круглого столу старшокласників (Шкурко О.О., класний керівник 11 класу).
Особливо зворушливим було дійство, яке проводилось у актовій залі школи. Заходи у рамках фестивалю виховних заходів ( «Мій дідусь – герой», «Посвята в козачата», «Пам’ять про голодомор», «Запали свою зірку») нікого не залишили байдужим.
Завершенням роботи семінару стало активне обговорення актуальних проблеми духовного розвитку школярів, викладання курсів духовно-морального спрямування.
Кожен учасник семінару отримав пакет змістовних матеріалів: програму та рекомендації, електронну версію ключових доповідей і виступів.
Обласний науково-практичний семінар проведено на високому організаційному та методичному рівнях.
 
 
 
 
 |