Вівторок, 20.04.2021, 09:03
КЗ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" КМР
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Наші досягнення
Пошук на сайті
Фін. документи та закупівлі
Це цікаво
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Телефони довіри

"Гаряча" лінія
"Якщо ображають дитину"
час роботи: з 9 до 17
з понеділка по п'ятницу
8 056 370 48 19

Всеукраїнська дитяча лінія “Телефон Довіри”
8 800 500 21 80

Національна “Гаряча лінія” з питань насильства та захисту прав дітей
8 800 500 33 50

Національна “Гаряча лінія” по запобіганню торгівлі людьми
8 800 500 22 50

Корисні посилання


















Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Зворотній зв'язок

Головна » Статті » Дошкільна освіта

Використання мнемотехніки з метою формування мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку

З досвіду роботи вихователя КЗ «ДНЗ(ясла-садок) №294 КТ» КМР Тетяни Грудницької

Спираючись на досвід своєї роботи з дітьми ЗНМ, я переконана, що одним із важливих принципів сучасної освіти є оптимізація навчання через застосування новітніх освітніх психолого-педагогічних технологій і, зокрема, мнемотехніки як одного з найефективніших методів засвоєння інформації. Метод мнемотехніки – прекрасний спосіб швидко запам’ятовувати віршики. Кожна дія описана у вірші, відповідає мнемо картинці. Малюки повторюють фрази і показують відповідні картинки. По суті, ця методика являє собою простий ребус, в якому зашифровано весь вірш. Наочно-образно вірші запам’ятовуються набагато швидше, адже їх можна побачити. Мнемотехніка належить до здоров’язбережувальної технології, що забезпечує оптимізацію розумової діяльності в умовах сучасної дошкільної освіти.  

На мою думку, використовуючи мнемотехніку, вирішуються такі основні освітні проблеми, як: 

· зменшення стресу від навчання;

· завдяки результативності у засвоєнні матеріалу, підвищується самооцінка дитини; 

· збільшується об’єм пам’яті;

·  дітям легше вдається класифікувати предмети та явища;

·  значно підвищується пізнавальний інтерес .

Видатні освітяни вважали, що фактори, які полегшують процес становлення зв’язного мовлення – це наочність. Спираючись на їх думку та досвід, в своїй практиці я керуюсь трьома догмами:

1.Враження. Для запам’ятовування інформації необхідно зосередити увагу дитини на потрібному предметі.

2. Повторення.

3. Асоціації. Для запам’ятовування необхідного матеріалу, слід пов’язати потрібну інформацію з іншою, при цьому повідомлення мають сприйматись як єдине ціле.

Таким чином, використання різноманітних прийомів мнемотехніки дозволяє впорядкувати інформацію, розташувати її в певній послідовності. Мнемотаблиці ефективні при розучуванні віршів (кожне слово або словосполучення позначається малюнком або картинкою), при складанні описових розповідей або переказів (я помітила, що переказ твору або опис предмета за допомогою різних прийомів мнемотехніки концентрують увагу дітей на лексично та граматично правильній побудові речень), відгадуванні загадок тощо.

Спостереження за результатами роботи впродовж певного періоду свідчать про беззаперечну ефективність застосування таких методів та прийомів як мнемотехніка у формування мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку.

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: imetodcentr (22.03.2021)
Переглядів: 30 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Методичні заходи 2020-2021

Вивчаємо правопис

Самоосвіта

Крок до олімпу

Інтелектуали Криворіжжя

Бренд міста
Рейтинг ЗНЗ міста

Завантажити
Анонс
#kr_Об’єднанілюбов'юдоУкраїни


Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
© 2011-2021  Сайт комунального закладу "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" КМР
Всі права на матеріали, які розміщені на сайті kzimc.at.ua, охороняються у відповідності із законодавством України.
При використанні матеріалів сайту, пряме активне гіперпосилання на КЗ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" КМР обов'язкове.
Кривий Ріг 2021